Aktuellt case om kommunikation

En mycket intressant dag har kommit halvvägs…

Var nyss på en trevlig lunch med Social Media Club Göteborg, förtjänstfullt arrangerad på InContro i Göteborg och i samband med årets Bokmässa.

Vi talade mätning, lyckade kampanjer och spännande verktyg. Kom då osökt att tänka på det roliga kommunikationsuppdrag för Bokmässan jag hade förmånen att projektleda under  några år. Och helt oväntat kunde jag inte låta bli att introducera det som ett bra exempel på en kampanj som gjort nytta och att vi fört det i bevis. Målsättningen att skapa relationer med alla intressenter över hela året och inte bara inför och under bokmässans dagar uppnåddes år efter år. Medievärdet, eller det totala PR-värdet mätt i pengar har också pekat i rätt riktning. I ärlighetens namn skall sägas att kampanjen är en av många komponenter i detta, men icke förty…

Insåg på plats att det inte var så lätt att förklara på stående fot utan här presenteras två casefilmer som sammantaget kanske ger en bild av vad det handlar om.
Temat var, och är även i år, ”Punkter gör skillnad”.  En lite äldre som förklarar lite mer ingående samt en nyare. Sunny side up är byrån för dessa kampanjer.
Även om all data inte kan redovisas i siffror så är kombinationen av ständigt utvecklad hemsida, Facebook, Twitter, Youtube, App och bokmässans egen community med över 8000 medlemmar något som gör att man ständigt konverserar med alla intressenter, men framför allt skapar förutsättningar för att alla kan skapa dialog kring det skrivna ordet…och förbättra världen…lite. Året runt.

Håll till godo och väl mött i vimlet.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.