Lansering av flera nyheter i golfvärlden

Känslan är som att sänka en putt från långt håll. Yes, där satt den!

Samling_2

 

När Gooder fick frågan från innovatören Martin Sternberg på Capillary Concrete® om vi var intresserade av ett uppdrag som var lite speciellt till sin karaktär blev jag givetvis väldigt nyfiken. På sätt och vis var det inte olikt många projekt man fått ta sig an genom åren.
Det visade sig var en väldigt kort projekttid, en beställare som till stor del var på resande fot och deltar på två mässor samtidigt i USA och UK, en ny partner från USA, nyligen framröstad som Sveriges, genom tiderna, bästa idrottskvinna, som jag inte träffat och lärt känna och som dessutom arbetar med en egen PR-byrå, samt två filmare som vid olika tidpunkter skall göra sin insatser… i Florida.

Uppdraget bestod i att skapa nya budskap, ta fram en ny, attraktiv website som kommer att vara navet för affärsprocessen, uppgradering av de sociala kanaler man arbetade med. Dessutom skapa en story, som är sann, som ligger till grund för filmer men även framtoningen, utveckla befintligt material och instruera för nytt material i bild och video, som filmas i Florida.
Allt skulle vara klart för lansering i samband med att man går ut med en stor nyhet om nytt partnerskap, deltagande på mässor och nya affärer. Dessutom skall allt självklart vara på engelska. Och då menar jag amerikansk engelska med golf-lingo.
Slutligen introducera förutsättningar och verktyg för SEO och mätbarhet. Wow…

Jag tackade givetvis ja. Det blir roligast så…

Resultatet av den första insatsen kan nu beskådas och användas. Och ja, vi hann!

Capillary Concrete® är ett ungt, innovativt göteborgs-baserat företag med hela världen som spelplan. Genom den patenterade innovationen, med samma namn som företaget, har man lyckats skapa ett underlag som används i bunkrar, på tee och även green, men även har en potential inom övrig sport som har gräs som underlag, hållbar stadsutveckling, ja till och med flygfält.
Man har tagit fram ett betong-baserat material som tillsammans med polymerer skapar en dränerande men återfuktande funktion för gräs och sandytor. Perfekt fuktbalans, oavsett regn eller torka.
Just nu revolutionerar det golfbranschen då det ger bättre spelupplevelser, effektivare skötsel, väldigt ökad totalekonomi för golfbaneägare och är dessutom fantastiskt ur ett hållbarhetsperspektiv. Capillary Concrete® har även Almi som delägare vilket är kul när utvecklingen går så fort.

Vi har levererat en responsiv hemsida för funktion på alla plattformar och devices, ett innehåll som är på väg att bli riktigt bra, en plan för lansering, tillsammans med PR-byrån i USA, samt en lansering av den stora nyheten om partnerskapet. Såväl genom riktade utskick, mailbaserat nyhetsbrev och spridning av nyheter och video i sociala kanaler.

Resultatet hittills, vilket är lite väl tidigt att mäta iofs, har varit bra. Väsentligt ökad trafik på siten, på de sidor vi hoppats på, bra stöttning för mässdeltagandet, en hel del artiklar redan nu och med hårt jobbande parter i samarbetet, där alla har bidragit fantastiskt och nu är nöjda och glada.

Eller för att citera ett tweet av Annika Sörenstam, som ju självklart är den nya partnern i Capillary Concrete® – ”Look forward to a fun and exciting partnership”.

Själv säger jag – glad att ha varit med i ett så positivt, virtuellt team – kul att det blir så bra, med nöjd kund och glada samarbetare. Nästa gång vill jag vara med i Florida… även om jag inte är en golfer. Men känslan av putten är där.

Enjoy the Action!

Vi hörs hela tiden!

www.capillaryconcrete.com

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.