Utan innehåll inget värde, utan strategi ingen effekt!

Det finns de som hävdar att ”content is king” eller ”the media is the message”.
Det är lätt hänt att man fastnar vid dessa ytliga påståenden och sedan väljer att verka utifrån dem. För att det är enkelt. Men det blir sällan bra att ha pastischer som ledstjärna.

Jag har alltid varit en anhängare av lösningar som gör nytta och skapar värde på riktigt. För kund och för kundens kund. Något annat är otänkbart för mig.

Jag har nu hittat ett företag, som jag visserligen har följt under en längre period, som levererar verklig nytta, är oerhört måna om att skapa värde för kunden och inte gör avkall på hur dom tror att det här skall gå till. De har högsta strategiska höjd, är oerhört pålästa på all teori, research, metodik och marknadsföringsdiscipliner och har lång egen erfarenhet av att tillämpa sin specialisering och att skapa innehåll enligt disciplinen Content Marketing. Dessutom är de riktigt trevliga. Vad man nu erbjuder är strategisk rådgivning, utbildning och en teknikplattform där Content Marketing är en del av metodiken och som bidrar till att  bygga kommunikationskapital som mottagaren uppskattar och värderar längs sin köpresa, ökar kundlojalitet, bygger varumärke och genererar försäljning.

Rätt hanterat och implementerat är det lite som marknadschefens våta dröm. En dröm som förverkligas om man samarbetar med alla i ledande position i syfte att uppnå företagets affärsmål. Inte minst är samarbetet med säljchef och IT-chef av yttersta vikt. Och givetvis att VDn på företaget förstår vilken nytta ett sådant team i samverkan kan skapa.

Det skall bli fantastiskt kul att börja arbeta som affärsutvecklare för detta företag. Det passar mig bra eftersom jag har en historik av att skapa nya kundlösningar med hjälp av strategi, teknik, förändringsarbete och ett stort intresse för hur man får människorna att vara i centrum för detta.

KNTNT, som företaget heter, är ledande i Sverige inom områdena strategi, metodik och teknik. Och man har även goda samarbeten med företag som är specialiserade på löpande produktion av content. D v s kommunikativt innehåll.

Gooder kommer att finnas kvar som bolag och kanske dyker det upp ett och annat blogginlägg här, trots att jag inte rosat marknaden med det under senaste tiden. Framgent kommer jag att få en fördjupad förståelse och förmåga att leverera nytta om Content Marketing och att skapa tillväxt för våra kunder genom att öka efterfrågan med hjälp av värdeskapande innehåll. Men främst kan ni läsa om allt som är aktuellt på kntnt.se . Det finns redan idag en guldgruva av ackumulerad kunskap i form av bloggar, podradio, video och varför inte besöka oss på någon av de uppskattade frukostseminarier som anordnas.

Ni når mig på samma nummer som tidigare, 0706834481 och mailen är robert@kntnt.se.

Hör gärna av er för ett möte om era utmaningar när det passar. Eller bara en kopp för att hålla igång samtalet.
Vi hörs hela tiden.

Robert

 

 

 

Kommentarer är stängda