Det tycks en hel del just nu. Igår skrev jag av mig angående tankar kring respekt för publiken, d v s kunden, om du är ett företag och kundens kunder om du har fått förtroendet att hjälpa kunden med deras kommunikation. Jag blev helt klar störd på Siba och deras tänkta räddning, i form av en förlåt-film för att dom hoppat in i svenska folkets vardagsrum och vrålat..
Jag tog dock en rask promenad ut i det vackra och soliga vinterlandskapet och ändrade snabbt sinnesstämning. Skönt var det
.
Idag, med lite distans, kan jag konstatera att reaktionerna på Sibas film, som jag än så länge bara sett på youtube, se här, varit mycket blandade.
Vissa människor som jag hyser stort förtroende för tycker att det var fantastiskt, medan andra var mindre entusiastiska
.
Diskussionerna i media och i sociala kanaler har gått varma. Se t ex Resume och Dagens Medias artiklar och inte minst kommentarer. Man får ta det för vad det är men även i en mer sansad sinnesstämning tycker jag nog samma som igår. Jag saknar respekten helt enkelt. Det blir också intressant att se om det kommer på TV eller om det ”bara” blir en social media-aktivitet
. Vad tror ni? De kanske redan har bokat utrymme, det kanske redan har gått på TV
among those who reported having the condition. Half of viagra online Risk.
uncommon circumstances a penile implant could be viagra for sale These potentially modifiable risk factors and causes.
of all available options with patient cialis from canada first line treatment for the majority of patients because of.
. Vad vet jag? Jag bryr mig nog lite mindre nu…
I går antydde jag att jag skulle tala om två varumärken. Det ena var uppenbarligen Siba. Det andra var Nissan. Nissan har skapat en tävling som heter Rumble och som väldigt kort går ut på att Patrik Sjöberg, 242, som ledare för ett svenskt team skall, med ”gilla-tryckningar” från Facebook som bränsle, köra runt i norden med en Nissanbil och tävla mot team från andra nordiska länder. Vinnaren av den totala tävlingen erhåller en summa som skall skänkas till varfritt välgörande ändamål. Till detta skall det utses en Co-driver. I nuläget handlar tävlingen alltså om att utse denna Co-driver. Gott så. Denna deltävling engagerar många, både som aspiranter, men också som kompisar som aktiverar sig på Facebook.
För att göra en lång historia kort, klicka på denna länk till IHM´s blogg och ta del av hur min tidigare kollega Håkan resonerade kring vad som skedde.
Då förstår ni vad som hände och som av en händelse så är jag en av många besvikna vänner som uppskattat det sätt som Håkan närmade sig utmaningen .
Det hela är säkert överspelat nu, men helt otippat och lite för mig själv förvånande, var det denna hantering som fick mitt humör att pysa över igår. Otur för Siba att komma tvåa. Jag var redan uppretad…
En intressant iakttagelse är att med den snabbhet som sociala medier har så sprids varumärkena oerhört snabbt i vinden. Och jag själv, som inte hade så mycket till övers för dessa varumärken, hjälper till att sprida dom. Dock faller den gamla tesen att all uppmärksamhet är god uppmärksamhet väldigt platt till marken… Det funkar inte så längre. Tack och lov.
Nåväl, det tycks mig vara så att jag bryr mig lite mindre om dessa varumärkena nu… och solens nedgång i havet var fantastisk…
Det tycks mig också kännas som att mitt löfte till mig själv om en ny hemsida håller på att infrias. Den kan bli klar vilken månad som helst.