Som ni kanske förstår…

… så är det så att även om uppdateringarna här på Gooder.se sker glest, så görs det en hel del på annat håll.

Och för att koppla ihop frånvaron av kommunikation så beror det i princip på att jag gärna skulle vilja följa en strategi som fungerar. Eftersom jag sysslar bl a med Content Marketing, men på andras webb-platser, så blir det lite dubbelt att säga samma saker här. Dessutom har jag en syn på vad Content Marketing är och hur det gör mest nytta. Just nu lägger jag kalorierna hos mina uppdragsgivare.

Numera är jag mycket involverad i kommunikationslösningar. Jag  producerar och projektleder mötesplatser och sysslar med förändringsprojekt. Som en följ av det kombinerar jag, som vanligt,  många discipliner. Dels traditionell kommunikation, inklusive komplexa produktions och publiceringslösningar. Dels strategiskt arbete med fokus på förändringsarbete. Alltifrån organisering, affärsutveckling och därmed verksamhetsutveckling, till transformation eller omställning. Givetvis med fokus på digitalisering och teknik som drivkrafter, men likafullt med fokus på medvetenhet, motivation och mognad hos människan. Beteendeförändring, med dialog, involvering och kulturarbete.

Vi kallar det transformation, digital transformation eller hållbar transformation. Jag är numera certifierad i att leda dessa processer med analog metodik och digitalt stöd som verktyg. Vi analyserar individens och organisationens mognadsgrad, skapar förmågor och gör oss beredda för att surfa på rätt förändringsvåg. Hör av dig så berättar jag mer.

Certificate DTF Robert Börjes

Kombinera detta med min nyfikenhet och kanske en förmåga att “se runt hörnen” så kanske det finns någonting ytterligare att samtala kring.

Jag konstaterar att det finns inte ett enda förändringsprojekt som skulle må bättre av en djupare kommunikativ analys och execution. Digital som analog.

Samtidigt finns det inte ett enda kommunikationsprojekt där målet inte är en önskan om förändring.

Med det sagt.

Kolla här så ser ni lite vad jag sysslat med på sistone. Och betänk, jag skriver jag, men det handlar om Gooder. Och Gooder är fokuserat på kundernas förändring, och jobbar nästan alltid i nätverksform. Just nu ser jag fram emot samarbeten inom såväl Life Science som andra goda företeelser. Mer info kommer.

Future Lab är en mötesplats i mötesplatsen för dentalbranschen, bestående av en utställning/mässa, Swedental, och kongressen, Odontologisk Riksstämma. Det bästa är att titta på filmen.

HHGA är Handelshögskolans i Göteborgs Alumniförening. Här står en uppdaterad webb-plats på tur. Tills dess har vi jobbat med att utveckla innehållet, för maximal nytta för alla medlemmar. Närvarande på våra aktiviteter såväl som de som befinner sig någon annanstans geografisk, men vill känna tillhörighet, gemenskap och vara uppdaterad på vad som händer.

https://www.youtube.com/channel/UC4MIlAWlF1ALntdVWmvxJiQ/videos

https://www.hhga.se/nyheter/spannande-nyhetsflode/

Och alldeles nyligen har jag återigen producerat invigningsfilmen för Nordens ledande mötesplats för eHälsa, Vitalis.
Ett arbete som består av mycket mer än att “bara” producera filmen.

Var och en av de senaste samarbetena och aktiviteterna tarvar en fördjupning. Så det kanske kommer, vad det lider..

Vi hörs hela tiden!

Kommentarer inaktiverade.