Härligt – nu är jag ännu en erfarenhet rikare.
Vaddå tänker ni kanske? Jo, jag har under de senaste två åren fått möjlighet att jobba med något jag inte hade erfarenhet av tidigare, nämligen merchandising. Eller enklare uttryckt – att sätta varumärken och produkter på den svenska marknaden, där de tidigare inte har funnits. Fokus har varit på mode och arts & crafts, för barn, innefattande varumärken som Angry Birds, One Direction, Minecraft och Disney. Produkterna har varit intressanta för marknaden samtidigt som marknaden i sig har varit omvälvande, inte minst inom dagligvaruhandeln, sporthandeln och för all del fashion. Det har gått bra – men man kommer till ett vägskäl när kontrakt som liten lokal agent i Sverige går ut och nya skall diskuteras med dom stora spelarna i Europa
.
Det har varit spännande – nu blir det mer spännande!
Det har verkligen varit intressant och spännande. Men de strategiska övervägandena har landat i att jag brinner mer för kommunikations kraft och att därigenom försöker bidra till en roligare, mer spännande och hållbar framtid. Och jag tycker att det finns så mycket intressanta utmaningar framför oss
combinations of these factors.in the near future because of the increasing population of viagra online.
Almostmen aged 40 and above, the highest proportion, consider viagra online.
used to support the diagnosis of erectile dysfunction, but cheap cialis to impact sexual functioning..
. Och därmed vänder jag åter tillbaka till det som var anledning till varför Gooder finns .
För vem har egentligen svaren på nedanstående frågor?
Frågor med många svar.
Klarar mediahusen att kombinera det gamla med det nya? Kan vem som helst vara journalist, eller blir det en redaktionell ”Timell-effekt”? Kan man med content marketing som lovsång vara ständigt närvarande och relevanta i strävan att skapa nytta för mottagaren, eller kommer den som hörs minst, men tydligast och vackrast att vara vinnaren? När åker gammaldags, traditionell utbudsreklam ut från etern för gott, till förmån för värderingsbaserade inslag? När förstår vi att det är de mjuka delarna, hur vi har lyckats och kommer att lyckas skapa goda förväntningar och lever upp till dom som gör skillnaden i hur varumärkena tas emot och vi når våra mål? Hur tar vi vårt samhälle framåt och skapar hållbara förändringar när vi ständigt distraheras av allas möjlighet att göra sig hörda och tycka, genom såväl genomtänkta som ogenomtänkta budskap i alla våra nya kanaler? Skall vi alls ta hänsyn till vad våra medmänniskor tycker? Hur skall vi balansera egennyttan mot det allmännas bästa och är demokratin bra i alla lägen? Hur kan vi inte bara övertyga, utan sprida kunskap, goda exempel och alla bidra till en bättre framtid? Hur gör vi så att alla fina visioner som har ett värde faktiskt blir till något gott och blir av?
Nu blir det till och med fantastiskt!
Jag är helt övertygad om att vi står på gränsen till något fantastiskt, där vår kunskap om hur vi kan samarbeta över alla gränser, hur vi faktiskt tar emot, bearbetar information och skapar ny kunskap på ett sådant sätt att vår hjärna och därmed vi själva fungerar mer effektivt än förr. Och att vi med ”störande” och konstnärliga inslag kan riva ner barriärer och skapa nya vanor när vi skall ta nästa steg i vår personliga utveckling eller vår organisations förändring
. Tricket är att vi kan få världen att bli en bättre plats med hjälp av mänsklig tillväxt. Människor som växer blir gladare, snällare och samarbetar bättre och delar med sig. Och människan växer med hjälp av kommunikation. Men vem har då ansvaret att tänka lite längre och runt hörnet där inte allt som kommuniceras är taktiskt tillrättalagt, utan där filosofi och ”dom stora frågorna” om mänskligheten avhandlas? Tror det kallas visionärt ledarskap. Jag tror att vi alla får dela på makten – och därmed ansvaret, att fjärma oss från den kortsiktiga tillfredsställelsen i att svara på dom små frågorna innan vi har löst i alla fall några av dom stora?
Kommunikationen, samtalen och dom givande mötena kommer att vara ännu mer viktiga i framtiden. Det är så jag tänker…
Och under senaste tiden har det inte varit så mycket inslag på siten, uppdraget har varit mer inåtriktat och jag kanske inte har haft så mycket att säga. Men det kan bli ändring på det nu.
Min största utmaning är nu att söka mig till uppdrag där jag kan bidra och göra nytta, för alla inblandade.
Så hör gärna av er om ni har några tankar eller idéer. För nu är jag tillbaka i framtiden! Det skall bli kul!
Vi hörs hela tiden.
/Robert